CORBES DE BÉZIER

Pierre Bézier va ser un enginyer aeronàutic francès.
Va crear i desenvolupar les corbes bézier per encàrrec de l'empresa Renault, a on treballava, ja que buscaven una família de corbes representables matemàticament (són corbes de tercer grau) que permetessin representar les curvatures suaus que desitjaven donar als seus automòbils.

Avui dia s'utilitzen en moltes àrees de la informàtica, com tipografia i infografia, a més d'en els programes de disseny.

Un punt del plànol pot definir-se per coordenades. Un punt A té unes coordenades (x1, y1) i un punt B te (x2,y2). Si en lloc d'unir dos punts amb una recta s'uneixen amb una corba, s'obtenen els elements d'una corba Bézier: els punts es denominen nodes o punts d'ancoratge.

La forma de la corba es defineix per uns punts invisibles en el dibuix, denominats punts de control.

En general, per a traçar segments rectes es fa clic amb l'eina ploma, es mou el ratolí i es fa clic en un nou punt, i així successivament. Per a crear segments suaus, corbats, es fa clic i es manté premut el botó mentre s'ajusta la forma de la corba. Aquesta forma pot modificar-se posteriorment, movent els punts de control segons es desitgi. Els segments rectes poden connectar-se amb segments corbs.